Tijdens de gemeentevergadering op 27 september is het kerkenraadsvoorstel aangenomen om ds. Edo Laseur uit Wamel te beroepen als regulier predikant voor pastoraat en eredienst (35%).

Deze week is in Wamel de officiële beroepsbrief overhandigd door een delegatie van de kerkenraad en beroepingscommissie. Ds. Laseur heeft daarop te kennen gegeven dat hij het beroep van harte aanneemt!
Na goedkeuring van (het moderamen van) de classis hopen we ds. Laseur op zondag 30 oktober aan de gemeente te verbinden.

De kerkenraad is bijzonder verheugd dat we ds. Edo Laseur binnenkort in onze gemeente kunnen begroeten.

Ds. Edo Laseur is gemeentepredikant van de protestantse gemeente West Maas en Waal (80%) en zal zijn werk in Uden-Veghel uitvoeren naast het werk in zijn huidige gemeente. Ds. Laseur is 65 jaar, en woont met zijn echtgenote mevrouw Marta Laseur in Wamel.
Ds. Laseur zal zich richten op het pastoraat, eredienst en kerkenraad. Uiteraard binnen de beschikbare tijdsspanne van ca 1½ dag per week (35%).