« Alle Evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Johann Sebastiaan Bach

15-03-1820:00 - 22:00

Johann Sebastiaan Bach als componist en gelovige

Lezing met muziek door organist Dick Boerefijn op donderdag 15 maart 2018 in het Kerkelijk Centrum te Uden

Dat Bach een groot componist was die veel voor de ontwikkeling van de (religieuse) muziek heeft betekend, is bekend. Maar welke factoren en welke effecten speelden in zijn leven en werk een rol? Dat en meer wordt tijdens deze bijeenkomst toegelicht en voorzien van luistervoorbeelden. Ook wordt verhelderend beeldmateriaal toegepast ter ondersteuning.

De inleider gaat ook in op de barok stijlperiode en de rol van contrapunt (ongelijke spel-en maatverwerving van melodieën en thema’s). Daardoor kan men de muziek van Bach wellicht iets beter begrijpen en vooral waarderen. Want de (geestelijke) zeggingskracht van Bach’s muziek is onmetelijk groot. Zijn muziek is bovendien buitengewoon vernuftig.
Het belooft een boeiende avond te worden.

Aanvang 20.00 uur.

Datum: