« Alle Evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Laatste kerkdienst Veghel

19-12-2110:00 - 11:00

Voorgangers: ds. H. Veltkamp, Zaltbommel en ds. M. Zijlstra, Ede

Bijzonderheden: 4e Advent. Laatste kerkdienst in Veghel – Afscheid kerkgebouw

Op 19 december wordt de laatste viering van de Protestantse Gemeente Uden-Veghel gehouden in het Veghels Kerkgebouw. Dit wordt een bijzondere dienst waarin grotendeels de richtlijnen gevolgd worden, zoals die beschreven zijn in het Dienstboek
Buitengebruikstelling van een Kerkgebouw.
Een kerk waar veel mensen erg goede en mooie herinneringen aan zullen hebben en houden. Het is een verdrietige zaak dat de kerk gesloten moet worden. Daarom is het goed om daar op 19 december aandacht aan te geven.
We respecteren de adviezen van het RIVM en de richtlijnen van de landelijke kerk. Dat betekent sinds begin november dat we weer anderhalve meter afstand houden. Maar dat je kunt gaan zitten waar je wilt. Om dat goed te kunnen organiseren vragen we je om je komst aan te melden. We desinfecteren de handen, dragen bij verplaatsingen een mondkapje, gaan bij hoge uitzondering naar het toilet en drinken geen koffie na afloop.

Vanwege de grote belangstelling en de beperkte zitplaatscapaciteit van het kerkje in Veghel zorgen we voor een livestream verbinding met de kerk in Veghel. Je kunt de dienst samen met anderen meemaken in de Schakel in Veghel (via de flatscreen) of in de kerk in Uden (via de beamer presentatie).
We vragen je om bij je aanmelding op te geven voor welke optie je kiest. Dit vanwege de corona voorwaarden.

Hieronder vind je de link naar de livestream.
De uitzending start ca 15 minuten voor aanvang van de dienst, dus rond 9.45 uur.

Hieronder de link naar de opname van de afscheidsdienst:

Aanmelding kerkdienst Veghel 19-12-2021

Hebt u hulp nodig bij het aanmelden? Bel dan 06 29 408 086 (Susanne).

* Verplicht veld! Indien u niet alle velden aanvinkt wordt uw aanmelding NIET verstuurd

Collecte

We collecteren weer tijdens kerkdiensten. Bij de uitgang staan 2 schalen met de tekst 1ste collecte en 2de collecte. De 1ste collecte is bestemd voor Diaconaat Binnenland – Vrolijkheid in asielzoekerscentra en de 2de collecte voor Jeugdwerk. Meer informatie vind je hieronder.
Heb je de collecte in de kerk gemist? Je kunt je giften ook altijd rechtstreeks overmaken op bankrekeningnummer NL45 INGB 0001 1210 15 van Diaconie Uden-Veghel. Graag onder vermelding van de bestemming.

Kerk in Actie –  Vrolijkheid in asielzoekerscentra

Iedere dag vluchten er kinderen en jongeren voor geweld en onderdrukking. Sommigen komen naar Nederland waar ze met of zonder ouders in asielzoekers­centra wachten op de beslissing of ze mogen blijven.
Stichting De Vrolijkheid organiseert bij asielzoekerscentra wekelijks het Kunstlab met meer dan honderd kunstprojecten. Via dans, theater, muziek, nieuwe media en beeldende kunst geven kinderen en jongeren vorm aan hun eigen verhalen. Kunst en creativiteit versterken hun veerkracht en zelfvertrouwen en bieden hen de mogelijkheid hun talenten te ontdekken en te ontwikkelen.
Met steun van Kerk in Actie is het Vakantie KunstLab ontwikkeld, zodat jonge azc-bewoners ook in de schoolvakanties creatieve workshops kunnen bezoeken. Met een feestelijke presentatie voor bewoners van azc’s worden de workshops afgesloten.
Met uw bijdrage aan de collecte steunt u het diaconale werk van Kerk in Actie, zoals het werk voor kinderen en jongeren in azc’s en andere diaconale projecten.

Meer informatie op www.kerkinactie.nl/vrolijkheid

Extra collectes

In de adventstijd collecteren we extra voor de Vluchtelingenkinderen in Griekenland (digitale collecte: zie bericht) en voor het Leger des Heils (in de groene bus in de kerk).

Mogen wij weer op jullie bijdragen rekenen?

Een beter leven voor vluchtelingenkinderen in Griekenland

Vluchtelingenkinderen zijn, soms helemaal alleen, aangekomen in Griekenland, op zoek naar warmte en veiligheid. Is dit de plek waar ze eindigen? Met Kerst komen we voor hen in actie.
Net als vorig jaar is er een digitale collectebus aangemaakt: klik hier.

Datum:
19-12-21