Kerkdienst Veghel

03-10-2110:00 - 11:00

Voorganger: ds. M. Zijlstra, Ede

Bijzonderheden: Israelzondag, 3e zondag van de herfst, Heilig Avondmaal

We respecteren de adviezen van het RIVM en de richtlijnen van de landelijke kerk. Dat betekent dat we je vragen om je komst aan te melden.
We houden gepaste afstand, desinfecteren de handen, gaan bij hoge uitzondering naar het toilet en drinken na afloop koffie.

Bij het verplaatsen in de kerk tijdens de viering van het Heilig Avondmaal verzoeken we je om een mondkapje te dragen.

Gezondheid van jezelf en je directe naasten is de voorwaarde om mee te kunnen doen. Dus blijf bij (lichte) verkoudheidsklachten of een zieke naaste thuis.

Er is geen Kindernevendienst en geen Tienerkerk

Aanmelding kerkdienst Veghel 03-10-2021

Hebt u hulp nodig bij het aanmelden? Bel dan 06 11 128 868 (Ria).

Collecte

We collecteren weer tijdens kerkdiensten. Bij de uitgang staan 2 schalen met de tekst 1ste collecte en 2de collecte. De 1ste collecte is bestemd voor Kerk & Israel en de 2de collecte voor Jeugdwerk. Meer informatie vind je hieronder.
Heb je de collecte in de kerk gemist? Je kunt je giften ook altijd rechtstreeks overmaken op bankrekeningnummer NL45 INGB 0001 1210 15 van Diaconie Uden-Veghel. Graag onder vermelding van de bestemming.

Kerk in Actie: Kerk & Israel

Voor de Protestantse Kerk is de relatie met het volk Israël deel van de eigen identiteit. Daarom is het nodig om ons te bezinnen op de Joodse wortels van het christelijke geloof, lessen te trekken uit de joods-christelijke dialoog en antisemitisme te bestrijden. Kernwoorden in de relatie tussen Israël en de kerk zijn gesprek en ontmoeting, zowel binnen de gemeenten als naar buiten toe. De Protestantse Kerk geeft hier vorm aan door onder andere te investeren in opbouwende relaties met de Joodse gemeenschap, bijvoorbeeld met een gezamenlijk project voor vluchtelingen in Israël.

Meer informatie op www.protestantsekerk.nl/israëlzondag

03-10-21