Zondag 6 juni kerken we in Uden.

Voorganger: Ds. Tineke van der Rest-Werner, Ede

Bijzonderheden: 1e zondag na Trinitatis

We respecteren de adviezen van het RIVM en de richtlijnen van de landelijke kerk. Dat betekent dat aanmelden voor deze viering verplicht is.

Aanmelden vóór donderdagavond 3 juni 22.00 uur.
In verband met de corona regels kunnen er maximaal 30 personen bij de dienst aanwezig zijn. Als je daar niet bij bent, ontvang je uiterlijk zaterdagochtend 10 uur van ons bericht.

Klik hier om aan te melden.

Ondanks de beperkingen heten we jullie van harte welkom. We zien er naar uit elkaar weer te zien en –  op afstand – te spreken.

Namens de kerkenraad, Marian Metselaar

Collecte

We collecteren weer tijdens kerkdiensten. Bij de uitgang staan 2 schalen met de tekst 1ste collecte en 2de collecte. De 1ste collecte is bestemd voor Werelddiaconaat Kerk in Actie en de 2de collecte voor onderhoud gebouwen. Hieronder aanvullende informatie.

Heb je de collecte in de kerk gemist? Je kunt je giften ook altijd rechtstreeks overmaken op bankrekeningnummer NL45 INGB 0001 1210 15 van Diaconie Uden-Veghel. Graag onder vermelding van de bestemming.

Kerk in Actie – Kwetsbare vrouwen en kinderen sterk maken in Oeganda

Moeders zijn de ruggengraat van de Oegandese samenleving, maar armoede, ziekte en huiselijk geweld maken hun leven zwaar. Met steun van Kerk in Actie helpt de vrouwenbond van de Oegandese kerk deze (vaak alleenstaande) vrouwen hoe ze hun leven en dat van hun kinderen kunnen verbeteren. Door hen betere landbouwtechnieken aan te leren, kunnen ze meer te verdienen. En door het bespreken van hun problemen staan ze er niet langer alleen voor. Zo worden kwetsbare vrouwen en gezinnen sterk.

www.kerkinactie.nl/vrouwenoeganda

De vrouwenvereniging Mothers Union van de Orthodoxe Kerk begeleidt deze vrouwen om hun grootste uitdagingen te overwinnen. Samen werken ze aan verbetering.
Zo vertelt Sylvia: “De zorg voor mijn acht (klein)kinderen valt me zwaar. Nu ik meer weet over hygiëne hebben ze minder last van diarree en malaria. Ook kreeg ik zaden voor soja en groenten. Nu verbouw ik gezond voedsel en heb ik eigen inkomsten. Ik ben nu lid van een spaargroep. Mijn man en ik kregen relatietherapie.”