Dit jaar vieren we Kerst met in ons midden weer een eigen predikant, ds Edo Laseur.
Vanwege eerdere afspraken kan Edo echter niet voorgaan in een van de diensten rond Kerst. Om dit een beetje goed te maken sturen we jullie een kerstgroet van Edo in de vorm van een YouTube filmpje opgenomen in Mariaheide, op de grens tussen de vroegere gemeenten Uden en Veghel.

Kerkelijk gezien is dit een historische plek, waar in de roerige 17e eeuw christenen uit Veghel  ‘ter kerke gingen op Udens grondgebied’  omdat er rond Uden (Land van Ravenstein) vrijheid van godsdienst was. De gelovigen uit de Meijerij mochten er in vrijheid hun geloof belijden en konden daartoe de katholieke mis bijwonen in een schuilkerkje net over de gemeentegrens. Er staat nu een monumentje ter herinnering aan de Udense gastvrijheid.

Vanaf deze plek spreekt Edo ons een boeiend kerstverhaal toe: ‘Opstand in engel-land‘, over een rebellie in de hemel tijdens kerstavond.
En tenslotte geeft hij een kerstgroet en nieuwjaarswens mee aan de Protestantse gemeente Uden-Veghel.

Bekijk de videoboodschap via de link hieronder:

We sluiten ons aan bij de woorden van ds. Edo Laseur en wensen jullie een gezegende Kerst en een Voorspoedig 2023 toe,

De webredactie,
Cees, Geurt, Albert