Zondag 19 december kerken we in Veghel, voor de laatste keer.

Voorgangersds. H. Veltkamp, Zaltbommel en ds. M. Zijlstra, Ede

Bijzonderheden: 4e Advent. Laatste kerkdienst in Veghel – Afscheid kerkgebouw.

Op 19 december wordt de laatste viering van de Protestantse Gemeente Uden-Veghel gehouden in het Veghels Kerkgebouw. Dit wordt een bijzondere dienst waarin grotendeels de richtlijnen gevolgd worden, zoals die beschreven zijn in het Dienstboek Buitengebruikstelling van een Kerkgebouw.

Een kerk waar veel mensen erg goede en mooie herinneringen aan zullen hebben en houden. Het is een verdrietige zaak dat de kerk gesloten moet worden. Daarom is het goed om daar op 19 december aandacht aan te geven.

We respecteren de adviezen van het RIVM en de richtlijnen van de landelijke kerk. Dat betekent sinds begin november een dringende advies om anderhalve meter afstand te houden. Om dat goed te kunnen organiseren vragen we je om je komst aan te melden. Ga naar de Kalender of klik hier

Nooit verwacht om dit te moeten zeggen, maar als er te veel mensen aanwezig willen zijn bij deze dienst, krijgen “Veghelnaren” voorrang.

De dienst zal ook gestreamd gaan worden, zodat de dienst gevolgd kan worden op verschillende locaties (Schakel, Kerk Uden) en thuis.

Collecte

We collecteren weer tijdens kerkdiensten. Bij de uitgang staan 2 schalen met de tekst 1ste collecte en 2de collecte. De 1ste collecte is bestemd voor Diaconaat Binnenland – Vrolijkheid in asielzoekerscentra en de 2de collecte voor Jeugdwerk. Meer informatie vind je op de website, bij de dienst.

Extra collectes

In de adventstijd collecteren we extra voor de Vluchtelingenkinderen in Griekenland (digitale collecte: zie bericht) en voor het Leger des Heils (in de groene bus in de kerk).

Mogen wij weer op jullie bijdragen rekenen?

Heb je de collecte in de kerk gemist? Je kunt je giften ook altijd rechtstreeks overmaken op bankrekeningnummer NL45 INGB 0001 1210 15 van Diaconie Uden-Veghel. Graag onder vermelding van de bestemming.