U I T N O D I G I N G

’n Museum dat werkt!

Bijeenkomst op dinsdagmiddag 20 februari in ‘de Schakel’ te Veghel.

Ongetwijfeld is het velen van u opgevallen dat het hek aan de voorkant van ons kerkplein is weggehaald. De verklaring daarvoor is dat het hek in de loop der tijd behoorlijk was versleten en aan een grondige revisie/renovatie toe was.

Dat gebeurt door leden van SIEMei (Stichting Industrieel Erfgoed Meierij), een stichting die zich inzet voor het behoud van het industrieel erfgoed in Meierijstad. Daar is nogal veel van, zeker na de sluiting van de CHV-fabrieken aan de Noordkade.
De stichting heeft veel oude machines opgeknapt en in de museumruimte aan de Noordkade opgesteld. Maar ook elders in Veghel is de stichting actief. Zo staan op het oude stationsemplacement sedert enige maanden een locomotiefje en een wagon als herinnering aan de tijd dat ons dorp nog aan een druk bereden spoorlijn lag.

Het leek het bestuur van de Seniorengroep een goed idee iemand van de SIEMei te vragen iets te komen vertellen over het ontstaan, de ideeën en de toekomstplannen van de stichting.

Wij hopen velen van u te mogen begroeten voor deze bijeenkomst waarin we de geschiedenis induiken van ons aardige Veghel.

Met vriendelijke groeten van
Pieter Butz (vz), Rien Wadners (pr) en Gerrie van Andel (pm).

Het bestuur van de Seniorengroep hoopt u op dinsdag, 20 februari a.s. tussen 14.00 uur en 16.00 uur te ontmoeten in ‘de Schakel’, Hoofdstraat 53 (achter protestantse kerk) te Veghel.
Vooraf en in de pauze schenken we koffie en thee.
Voor de kosten vragen we een kleine bijdrage van € 2,50 per persoon. Introducés zijn welkom.