Wat is een maatschappelijke stage?

Een maatschappelijke stage is een algemene ‘snuffelstage’ waar het gaat om ruiken en proeven aan vrijwilligerswerk. Vanaf schooljaar 2011-2012 is deze stage verplicht voor alle middelbare scholieren.

Waarom onze kerkelijke gemeente mee doet?

De kerk staat midden in de maatschappij. Ze heeft jongeren iets te bieden. De maatschappelijke stage is een mooie kans om jongeren kennis laten maken met de verschillende facetten van kerk zijn. Jongeren die al vrijwilligerswerk doen in de gemeente, zoals oppas, koffieschenken, meedraaien met een kinderclub of bij kindernevendienst, kun je aanmoedigen om hun vrijwilligerswerk te laten mee tellen voor hun maatschappelijke stage. Je kan ook met een jongere samen gaan nadenken over wat zijn of haar talenten zijn en hoe die voor de kerk kunnen worden ingezet.

Nu ook in onze gemeente:

Vanaf het schooljaar 2011-2012 is het mogelijk om binnen onze kerk je maatschappelijke stage te doen. Er zijn volop mogelijkheden. Wil je meer weten? Neem dan contact op met Margriet Bräuner brauener@ziggo.nl  of Ria de Ruiter riaderuiter2@gmail.com