A.s. zaterdag 21 november is de uitzending van het programma Met Hart en Ziel  – Gedachtenisviering van KRO NCRV:

In Vreeland staat voor de kerk een bijzondere, witte telefooncel. Iemand loopt er naar binnen om daar, nog één keer, iets te zeggen tegen een overleden dierbare.

Binnen in de kerk worden we welkom geheten door voorganger Rineke van Ginkel. Hier vindt een bijzondere Gedachtenisviering plaats. De namen van mensen die het afgelopen kerkelijk jaar zijn overleden, worden genoemd, er worden kaarsen aangestoken en hun verhalen worden verteld. René de Reuver, scriba van de Protestantse Kerk Nederland, houdt een korte overdenking over psalm 77. En terwijl de kaarsen worden aangestoken en namen worden genoemd, zingen verschillende artiesten, onder wie Trijntje Oosterhuis en Leoni Jansen, betekenisvolle liederen.

Binnen onze gemeente hebben twee mensen een bijdrage geleverd aan het programma, nl. Mariëlle Bijl en Jeanette Angenent.

Wil je kijken? Zaterdag 21 november om 17.35 uur op NPO 2.

Heb je het gemist? Kijk dan op Uitzending Gemist of op de website van Met Hart en Ziel.