Niet naar de kerk zondag? Dit kunt u wél doen

Opnieuw kunnen we zondag niet naar de kerk. Hoe kunnen we toch – op afstand – samen bidden, vieren, en delen? Een aantal suggesties:

Zolang veel kerkdiensten niet doorgaan, kunt u op zondagochtend kijken naar een speciale meditatie vanuit de kapel van de dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk (EO, NPO2, 9.20 uur). De meditatie wordt afgewisseld met verschillende (eerder opgenomen) liederen. Vanaf deze week verzorgt predikant Jeannette Westerkamp de meditaties.

U kunt nog meer zien en doen! Veel gemeenten zenden hun kerkdienst (zonder kerkgangers) uit via kerkomroep.nl of kerkdienstgemist.nl, of via hun eigen website of andere kanalen (YouTube, Facebook).

Daarnaast is op GrootNieuwsRadio iedere zondag om 10.00 uur een live kerkdienst te horen, komende zondag met predikant Mirjam Kollenstaart. En predikant Otto Grevink verzorgt iedere week vanaf 9.30 uur een heuse online coronaviering vanuit de Opstandingskerk in Tilburg. U kunt uw gebedspunten alvast insturen via coronaviering.nl. Ook veel regionale omroepen zenden een kerkdienst uit.

Thuis vieren

Met kinderen en jongeren thuis aan de slag? Jong Protestant heeft verschillende creatieve en verdiepende werkvormen ontwikkeld om thuis kerk te zijn en/of over het coronavirus in gesprek te gaan.

Bent u doof of slechthorend? Op doofenkerk.nl vindt u elke week een korte dienst van ongeveer 5 minuten door een dovenpredikant, ter troost en bemoediging.