Broeders en zusters,

De aardbeving in Haïti zal jullie vast niet ontgaan zijn. Het land dat keer op keer geconfronteerd wordt met rampen, heeft nu opnieuw verwoesting te ondergaan.
Als Protestantse kerken in Nederland voelen we ons geroepen om kwetsbaren ver weg te ondersteunen. Via het internationale kerkelijke netwerk ACT Alliance kunnen we via Kerk in Actie de helpende hand toesteken.

Als diaconie van uw gemeente Uden-Veghel maak ik jullie graag attent op de onderstaande mailing die is gestuurd door Kerk in Actie vanwege deze ramp. Zie ook de website van Kerk in Actie

Wat kun je doen:

1. Je kunt je bijdrage overmaken op rekening NL89 ABNA 0457 457 457 t.n.v. Kerk in Actie te Utrecht, o.v.v. Aardbeving Haïti. Klik hier om je gift over te maken
  2. Je kunt je bijdrage overmaken op rekening NL45 INGB  0001 121 015 t.n.v. Diaconie Uden-Veghel,  o.v.v.  Aardbeving Haïti.
  3. Vanaf aanstaande zondag staat de groene collectebus in de kerk bij de uitgang als derde collecte voor hulp aan Haïti.

De Diaconie heeft 250 euro overgemaakt aan Kerk in Actie en wordt betaald uit de opbrengst van de laatste rommelmarkt in Veghel.

Een gift of de extra collecte bevelen we van harte bij je aan!

Namens de Diaconie,
Cor Hoogenboom
Voorzitter a.i.

Utrecht, 16 augustus 2021

Aan alle diaconieën, zwo- en zendingscommissies en gemeenteleden,

Kerkgangers werden dit weekend opgeschrikt toen tijdens de ochtendmis het dak van hun kerk plotseling instortte. In het puin wordt nog steeds gezocht naar kerkgangers.

De bevolking van Haïti werd afgelopen weekend getroffen door een zware aardbeving. Er zijn minstens 1.300 doden en meer dan 5.000 mensen raakten gewond. De verwoesting is enorm. Meer dan 14.000 gezinnen zijn dakloos. Hun huizen zijn verwoest of beschadigd. In grote delen van het land hebben mensen geen toegang tot water, voedsel, communicatie, vervoer en elektriciteit. De tropische storm Grace bereikt naar verwachting vannacht Haïti en zal de situatie voor de toch al kwetsbare mensen verder verslechteren.

Kerk in Actie biedt noodhulp via het internationale kerkelijk netwerk ACT Alliance. Samen met kerken wereldwijd ondersteunen we lokale partners in Haïti bij het geven van noodhulp. Er is grote behoefte aan tenten, kleding, voedsel, zeep en waterfilters voor schoon drinkwater.

We doen een dringend beroep op u: Kom in actie voor de slachtoffers van de aardbeving in Haïti. U kunt dat doen door:

– een gift over te maken uit uw reserves en/of
– een extra collecte voor dit doel te organiseren.

U kunt uw bijdrage overmaken op rekening NL89 ABNA 0457 457 457 t.n.v. Kerk in Actie te Utrecht, o.v.v. ‘aardbeving Haïti.

Hartelijk dank voor uw betrokkenheid!

Met vriendelijke groet,

Jurjen de Groot