Op Adem…

Meditatieve vieringen elke 3e woensdag van de maand.
Mooie muziek (we zingen niet mee), lezingen, gebeden en stilte zullen ervoor zorgen dat we ook weer samen stil worden voor God.

Waarvoor heb JIJ adem nodig?

Het blijft een verwarrende tijd. Corona heeft ons uit onze gewoontes weggejaagd. Het is nu tijd om nieuwe gewoontes te ontwikkelen. Tijd nemen om meditatief tot jezelf te komen en ook weer de ander (de Ander) te ontmoeten kan een nieuwe gewoonte worden en iets moois teweeg brengen. Inspiratie kun je vinden juist in de stilte of in muziek, een Bijbelwoord of een gebed dat je raakt. Op Adem… is de naam die ik geef aan deze meditatieve vieringen van ongeveer een half uur. Je mag zelf invullen waarvoor je de adem nodig hebt.

Stilte proeven

Gelukkig hebben we in Uden en in Veghel ruimte in de kerkgebouwen om dit te doen. In juni hebben we een mooie viering in Uden gehad. Nu is het prachtige verstillende kerkje van Veghel aan de beurt. Er kunnen momenteel in het sfeervolle kerkje van Veghel 13 mensen meedoen (volgens de RIVM-normen ingericht). En laat je nou niet afschrikken door dit beperkte aantal. Er is inmiddels (6-8) een handjevol aanmeldingen binnen. Dus meld je aan, kom ook en proef de stilte en de rust. En zorg dat deze Op Adem… in Veghel doorgaat! Je krijgt na aanmelding bericht of er nog plaats is. Als het maximum van 13 personen bereikt is, kom je op de wachtlijst.

Ontmoeten en kennismaken

Na afloop kunnen we elkaar op 1 ½ meter afstand ontmoeten rond de kerk of in de wijkzaal. Het is ook een fijne gelegenheid om mij (ds. Annet) te ontmoeten. Ik vind het zelf prettig om meer mensen vanuit de gemeente te leren kennen. Ik houd mijn agenda deze morgen voor je vrij!

Meedoen

Eerstvolgende viering: woensdag 19 augustus
Plaats: Kerk in Veghel, Hoofdstraat 53 Veghel
Tijd: 10.00 – ca. 10.30 uur
Aanmelden tot 17 augustus 18.00 uur – per mail: a.hogenbirk@protestantsekerk.nl of telefonisch op woensdagen van 29 juli via 06 49 644 408.
Aanmelden is verplicht. Mochten er zich te veel mensen hebben aangemeld, dan kunt u de volgende keer meedoen.

Nieuwe data (onder voorbehoud):
16 september (Uden)
21 oktober
18 november

NB. We houden ons aan de corona-maatregelen. Dus blijf bij (lichte) verkoudheidsklachten of een zieke naaste thuis. We houden (minimaal 1,5 meter) afstand van elkaar in de kerk, nemen de jas mee de kerk in, gaan bij hoge uitzondering naar het toilet en drinken na afloop geen koffie.

Hartelijke groeten en graag tot ziens,
Annet

Hebt u al kunnen kennismaken met ds. Annet Hogenbirk?
Op de paginas Predikant en Pastoraat vindt u meer informatie,
inclusief een mooie video introductie.

PS! Elke woensdag doe ik telefonisch pastoraal bezoekwerk.
Wilt u ook ‘bezoek’? Mail u dan naar:
a.hogenbirk@protestantsekerk.nl of belt u op woensdag naar 06 49 644 408 of geeft u het door aan uw contactpersoon.