Beste Gemeenteleden!

We leven momenteel in een vreemde tijd waarbij er door het coronavirus geen kerkdiensten meer zijn op de zondagen. Ook ontmoetingen met andere gemeenteleden zijn uit den boze.
Pasen vieren maar niet met elkaar in een gezamenlijke viering; te bizar voor woorden…..

Het heeft ons wel weer aan het denken gezet. Hoe kunnen we elkaar bereiken, bemoedigen en door moeilijke tijden heen helpen. Nu en in de toekomst.

Een van de initiatieven die je overal ziet is een online kerkdienst. Kijk maar eens op kerkdienstgemist.nl of op YouTube als je dat nog niet gedaan hebt.
Wij zijn ook gaan kijken of zo’n initiatief ook realiseerbaar zou zijn binnen onze gemeente. Iedereen die wij tot nu toe gesproken hebben was enthousiast om het te laten onderzoeken en dus hebben we het opgepakt.

Wat hebben we gedaan?

1. Contact gelegd met andere gemeenten die al gebruik maken van kerkdienstgemist.nl en
    gevraagd naar hun ervaringen.
  2. Contact gelegd met kerkdienstgemist.nl en een offerte opgevraagd
  3. Contact gelegd met bedrijven die de gehele installatie kunnen verzorgen.
  4. Contact gelegd met de mensen die de huidige installatie bedienen.

Bevindingen

1. Uit het contact met andere gemeente in het land die al gebruik maken van kerkdienstgemist.nl blijkt dat men erg enthousiast is. Het is makkelijk te bedienen en de service van kerkdienstgemist.nl is prima.
  2. Er zijn diverse abonnementen mogelijk. Dus er is er altijd ééntje passend voor onze gemeente.
  3. Er zijn offertes opgevraagd bij betrouwbare partners, die bijna identiek zijn.
  4. De mensen die nu de bediening van de huidige installatie op zich nemen  hebben wél een paar bemerkingen.

Bemerkingen

We hebben gesproken met een aantal mensen uit het huidige team van de installatie:

• Het is best een goed idee, zeker als we niet helemaal achterop willen raken.
  • Vind een leverancier/installateur die het geheel ook aansluit
  • Een eigen ruimte creëren omdat de ruimte waar we nu zitten voor drie personen te klein is.
  • Meerdere mensen zijn nodig om een gespreid rooster te kunnen maken (vakantie, ziekte, e.d.)

Oproep

Zonder extra mensen die een taak op zich willen nemen in het team dat de uitzendingen verzorgt is het een kansloze zaak!
Er moet een pool van mensen komen, jong én oud, om bij toerbeurt, denk aan eenmaal in de 6-8 weken de uitzendingen mogelijk te maken. Daarom deze dringende oproep!
Zonder pool, géén uitzendingen!

Meld je aan op onlinedienst@sowkerk-uv.nl