Kerk in Actie: Samen tegen Armoede

Je hebt je misschien afgevraagd waarom die kartonnen doos op de liturgietafel staat?

Dat gaat om het volgende:
Met het project van de Kerk in Actie Samen tegen armoede kunnen kerken en particulieren voedselpakketten samenstellen die bij de lokale voedselbanken bezorgd worden. Met deze pakketten kunnen de voedselbanken het hele jaar door klanten van een basisvoedselpakket voorzien.

Onze diaconie heeft zich aangesloten bij dit project. Via Kerk in Actie hebben wij 25 dozen ontvangen met de bedoeling dat deze dozen gevuld worden  met lang houdbare artikelen. Op de dozen staat een lijstje met de artikelen waar veel behoefte aan is.

Onze vraag is: Doe jij ook mee?

Je kunt dan straks of volgende week een doos meenemen en deze vullen met de gevraagde artikelen. Dat hoeft niet persé in 1 week, maar de artikelen moeten ook niet over de houdbaarheidsdatum heengaan.

Vindt je zo’n heel pakket misschien toch wel te prijzig, dan kun je ook kiezen om losse artikelen mee te brengen en die in de dozen te doen die we daarvoor op zondagen in de hal zullen plaatsen. Inleveren kan op zondagen tussen 09.00 en 10.00 uur hier in de hal van de kerk.
Is een doos wellicht te zwaar om te tillen, belt u dan even op en we komen het pakket bij je thuis ophalen.

We hopen op een succesvolle actie.

Namens de Diaconie,
Piet vd Wilden – tel 06 43 191 431