INFORMATIE VOOR ALLE GEMEENTELEDEN OVER HET BEZINNINGSTRAJECT

De toekomst van de kerk

Met het vertrek van ds. Dick van der Vaart, staan we voor een open toekomst. Hoe gaan we die toekomst tegemoet? Wat blijven we doen, wat willen we wellicht veranderen? Hoe kunnen we relevant zijn voor kerkleden en voor de mensen om ons heen? En wat vragen we daarin van een nieuw te beroepen predikant?

Deze en nog veel meer vragen willen we de komende maanden bespreken in een creatief en inspirerend traject, dat loopt van half april tot de zomervakantie. Dit traject gaan we aan met een kleine, diverse groep gemeenteleden en betrokkenen. Daarnaast zijn er vier gemeenteavonden waarop we ook uw mening willen horen.

We hebben het dan over vragen als:

• Waarom zijn we kerk? Wat geeft ons bestaansrecht?
  • Wat gaat er niet goed, maar vooral ook: waar zijn we goed in, waar kunnen we trots op zijn?
  • Welke kansen zien we voor de toekomst?
  • Wat kunnen we anders doen en wat kunnen we beter laten?

Centraal in het traject staan vier D’s: Dromen, Denken, Doen en Durven falen. Aan de hand van verschillende (creatieve en interactieve) werkvormen komen we op het spoor wat kansen zijn voor de toekomst en ontwikkelen we een concreet plan. We worden in dit traject begeleid door ds. Marloes Meijer.

De eerste gemeenteavond zal zijn woensdag 24 april om 20:30 uur in het kerkelijk centrum in Uden. Dit wordt bekendgemaakt via de mededelingen tijdens de erediensten, email en de website. Deze avond kunt u ook kennis maken met de groep en ds. Marloes Meijer én dromen we de toekomst tegemoet.

We hopen op uw aanwezigheid tijdens deze avonden en op uw gebed en motivatie op andere momenten, de komende maanden.

Meedenkers gezocht

Voor dit traject zoeken we meedenkers: mensen die iets te zeggen hebben over kansen en mogelijkheden voor de gemeente, of daar in ieder geval over willen nadenken.

We willen dit bewust niet alleen met kerkenraadsleden doen, maar juist ook met mensen uit de gemeente, aan de rand van de gemeente en van daarbuiten, oudere en jongere mensen.

Daarom vragen we jou.

Wat verwachten we van je:

• je wil tijd investeren in dit traject: de 11 bijeenkomsten, maar soms ook daar omheen.
  • je wil open en kritisch nadenken en meepraten.
  • je durft je te laten verrassen.

Wat bieden we je:

• een traject met een kop en een staart
  • een kans om na te denken over de plek van de kerk(en) in de dorpen
  • een concrete bijdrage aan de toekomst van onze kerkelijke gemeente
  • en natuurlijk de nodige geloofsinspiratie, nieuwe of hernieuwde contacten, en avonden die bestaan uit hard werken, bijzondere werkvormen, kritisch denken en de nodige humor.

Wilt je graag meedoen met de MEEDENKERS, bel of mail dan:

Marian Metselaar, scriba,
tel 06 22 485 534
of per email via de Contact pagina