Dit jaar is de VREDESWEEK van 21 tot 29 September. PAX heeft als thema gekozen:

VREDE VERBINDT OVER GRENZEN

Grenzen letterlijk en figuurlijk bedoeld, tussen mensen, landen, geloofsgemeenschappen en tussen vele andere vormen van groeperingen. Vrede zien als welzijn èn rechtvaardigheid over al die vormen van grenzen heen.

Anders dan andere jaren sluit de Kapelgemeenschap hierbij aan door in de Vredeweek dit thema aan de orde te laten komen:

Vertoning van de film: The Green Book

Wanneer pianist Don Shirley in 1962 op zoek is naar een chauffeur voor zijn tournee door het zuiden van Amerika, komt hij in contact met Tony Lip. Samen reizen zij door verschillende zuidelijke staten aan de hand van een speciale reisgids [The Green Book] die hen noodzakelijkerwijs informeert over plekken waar Afro-Afrikanen [zoals de pianist]  wel welkom en veilig zijn.

De vele persoonlijke en ook grensverleggende ervaringen die beide mannen opdoen tijdens deze reis laten een bijzondere onderlinge verbinding ontstaan!

Deze in 2018 o.a. met een Oscar bekroonde film is een krachtige, hartverwarmende èn humorvolle weergave van deze indrukwekkende reis.

Datum:  woensdag 25 September.
Tijd:       19.30 – 22.00 uur.
Plaats:   Kruisherenkapel, Lieve Vrouwenplein 44, Uden.
Kosten:  € 5,00 inclusief koffie/thee in de pauze.
Inschrijven: graag i.v.m. organisatie : info@kapelgemeenschap.nl of via tel. 06 40 966 338.

Oecumenische viering

van Woord & Gebed
samen met de leden van de Samen op Weg kerk.

Alle leden van de SOWkerk, èn iedereen die aanwezig wil zijn, u wordt van harte uitgenodigd samen met ons deze liturgie te komen vieren. Onze grens dus te verleggen!

Het Paulus Kwintet zal de muzikale begeleiding verzorgen.
Na afloop is er gelegenheid uitgebreid met elkaar kennis te maken en een kop koffie of thee te drinken.

De SOWkerk is die dag gesloten net als vorig jaar de Kruisherenkapel op die dag gesloten was.

Datum: 29 September.
Aanvang viering: 10.00 uur.
Plaats:   Kruisherenkapel, Lieve Vrouwenplein 44, Uden.

Wij nodigen u van harte uit!

Hartelijke groet van de Werkgroep VERBINDEN van de Kapelgemeenschap ter Linde,

Heddy Bodewes, Jeanne Raijmakers en Ineke Schlatmann.