Vrijwilligersavond vrijdag 13 december

met cabaretier Kees Versteeg

Voor iedereen die zich het afgelopen jaar heeft ingezet voor onze Protestantse Gemeente organiseert de Kerkenraad een gezellige avond.

Of je nu koffie schenkt, de kerk poetst, de liturgie verzorgt, de bloemengroet regelt, het orgel bespeelt, met de rommelmarkt meedoet, het Klankbord uitgeeft of rondbrengt, de kindernevendienst leidt of de tienerkerk, op bezoek gaat namens het pastoraat, de tuin onderhoudt, de kliko’s bij de straat zet, hapjes maakt voor evenementen of kookt voor de gezamenlijke maaltijden, in de diaconie meedraait, of de Kerkrentmeesters, je inzet voor de eredienst of notulen voor de kerkenraadsvergaderingen maakt, het dienstenrooster maakt of de rouwdiensten organiseert, de Actie Kerkbalans rondbrengt, het Klankbord is niet groot genoeg om alle klussen, taken en inzet van iedereen te noemen.  Onze kerk kan niet zonder al die vrijwilligers die zich vol enthousiasme inzetten.

Het is niet vanzelfsprekend dat we dit met ons allen doen en vrijwillig is niet vrijblijvend en toch doen we het. Daar mogen we trots op zijn en dankbaar voor zijn.

Eén keer per jaar zet de kerkenraad daarom al die vrijwilligers in het zonnetje.

Waar: Samen op Weg kerk te Uden
De koffie staat klaar om 20.00 uur.

Dit jaar hebben we een cabaretier uitgenodigd, Kees Versteeg. Het cabaret van Kees Versteeg is een mengeling van diepzinnige en droge humor, sterke, luchtige en ontroerende liedjes, mooie woordgrappen en een goede verhaallijn. Sinds het winnen van christelijk cabaretfestival Kleinzalig 2008 te Zwolle voert hij door het hele land zijn programma’s op.

In zijn show Wie wat wijs gaat Kees op zoek naar wegen om zonder al te veel inspanning wijs te worden. Wie wil dat nu niet?
Na heel wat omzwervingen, liedjes, grappen, gedachten en vertwijfeling wordt er uiteindelijk een diepe bron van wijsheid aangeboord. Je bent dwaas als je deze voorstelling niet wilt zien.
“Wie wat wijs”, mede mogelijk gemaakt door Salomo.