10-04-2210:00 - 11:00

Voorganger: Ds. Edo Laseur
Bijzonderheden: Palmzondag 40-dagentijd

Er is weer Tienerkerk en kindernevendienst tijdens de dienst.

Na de kerkdienst zijn er verschillende activiteiten waaraan iedereen kan deelnemen: creatief, meditatief en actief. Je mag zelf een keuze maken, of je mag van alles wat meemaken. Om deel te kunnen nemen aan de activiteiten vragen we een vrijwillige bijdrage, die we doneren aan Kerk in Actie – Oekraïne. Alles wat we op die dag maken gaat naar vluchtelingen in onze gemeenten. Op deze manier kunnen we hen vanuit de kerk een mooie Paasgroet geven en een hart onder de riem steken.
Opgeven graag voor 3 april per mail, bij Linda.

Collecte

De 1ste collecte is bestemd voor 40dagentijd: Kerk in Actie en de 2de collecte voor de kerk.
Heb je de collecte in de kerk gemist? Je kunt je giften ook altijd rechtstreeks overmaken op bankrekeningnummer NL45 INGB 0001 1210 15 van Diaconie Uden-Veghel. Graag onder vermelding van de bestemming.

Kerk in Actie collecte: Jong Protestant 2022 – PaasChallenge: inleven in het paasverhaal.

De PaasChallenge, die wordt gehouden in de week voor Pasen, is een spel dat is gemaakt door Jong Protestant, de jeugdwerkorganisatie van de Protestantse Kerk. Door middel van allerlei opdrachten doorleven de jongeren het paasverhaal. Ze ontdekken waarom Jezus zijn lijdensweg ging en waarom er voor hen nieuw leven mogelijk is.
De PaasChallenge is een spel waarbij jongeren in groepjes, even weg van het beeldscherm, Pasen beleven op een fysieke en uitdagende manier. Aan de hand van opdrachten gaat ze terug naar het jaar 30 van onze jaartelling. Opeens lopen ze door de straten van Jeruzalem op zoek naar geheime aanwijzingen. Overal komen ze QR-codes tegen en gaan ze het gesprek aan met virtuele gesprekspartners uit de tijd van Jezus. Ze zitten middenin het verhaal van Pasen. Lees verder
Hierbij een filmpje van de PaasChallenge in Houten:

Kijk voor meer informatie op jongprotestant.nl/paaschallenge.

10-04-22

Kerkelijk Centrum