Kerstmorgen dienst

25-12-2110:00 - 11:00

Bijzonderheden: 1e Kerstdag
Voorgangers: Ds Marcel Zijlstra, Ede

Zaterdag 25 december (1e kerstdag) is er een kerstviering in Uden met een speciaal karakter.
Na de laatste kerkdienst in Veghel op 19 december gaan we als Protestantse gemeente Uden-Veghel samen voort als één gemeente met één kerkgebouw, Vanaf 25 december 2021 zijn onze kerkdiensten dan ook allemaal in het kerkelijk centrum in Uden. Om dat te markeren worden op Kerstmorgen de liturgische objecten uit het kerkgebouw in Veghel plechtig binnengedragen in de kerk in Uden om daar een nieuwe permanente plek te krijgen.

Vanwege de nieuwe coronamaatregelen, op 18 december afgekondigd door de overheid en de adviezen van het CIO (adviserende koepelorganisatie voor de kerken in Nederland: www.cioweb.nl), zijn er ook dit jaar geen fysieke diensten met Kerst. De dienst wordt tevoren opgenomen en is te volgen via YouTube. De uitzending start om 10 uur en je kunt via een live chat tegelijkertijd jouw gedachten en wensen met anderen delen.
Hieronder de link naar de YouTube opname:

We wensen iedereen goede, gezegende Kerstdagen.

Collecte

We collecteren niet tijdens kerkdiensten, maar digitaal. Je kunt je giften ook altijd rechtstreeks overmaken op bankrekeningnummer NL45 INGB 0001 1210 15 van Diaconie Uden-Veghel. Graag onder vermelding van de bestemming.
De 1ste collecte is bestemd voor Kerk in Actie – Kinderen in de knel en de 2de collecte voor de Kerk. Meer informatie vind je hieronder.

Kerk in Actie – Kinderen in de knel

Veel kinderen en jongeren staan er alleen voor in het leven zonder de bescherming van volwassenen. Kerk in Actie zet zich in voor kinderen en jongeren in kwetsbare situaties, zoals voor straatkinderen en werkende kinderen. Hun rechten moeten nageleefd worden, zoals hun recht op onderwijs. We stimuleren ook dat kinderen en jongeren een rol krijgen in de kerk.
Helpt u mee om het leven van kinderen in de knel te verbeteren? Steun dan de projecten van Kerk in Actie: Thema Kinderen in de Knel
Of klik hier voor meer achtergrond informatie.

25-12-21

Samen-op-Weg kerk in Uden