Kerkdienst

06-02-2210:00 - 11:00

Gezien de iets ruimere coronaregels die de overheid op 14 januari heeft afgekondigd en de aanbevelingen van de Protestantse Kerk van 18 januari heeft de kerkenraad besloten om vanaf 30 januari weer kerkdiensten te gaan houden in het Kerkelijk Centrum.

Voorganger: ds. M. Zijlstra, Ede
Bijzonderheden: Aan en aftreden ambtsdragers. – 5e zondag van Epifanie

We respecteren de adviezen van het RIVM en de richtlijnen van de landelijke kerk. Dat betekent dat we nog steeds anderhalve meter afstand houden.
Verder desinfecteren we de handen, dragen bij verplaatsingen een mondkapje en gaan bij hoge uitzondering naar het toilet. Wel drinken we koffie na afloop van de dienst.

Om alles goed te kunnen organiseren vragen we je om je komst aan te melden via het formulier hieronder.

Aanmelding kerkdienst 06-02-2022

Hebt u hulp nodig bij het aanmelden? Bel dan 06 51 449 339 (Jeanette).

Collecte

We collecteren weer tijdens kerkdiensten. Bij de uitgang staan 2 schalen met de tekst 1ste collecte en 2de collecte.
De 1ste collecte is bestemd voor Kerk in Actie: Werelddiaconaat en de 2de collecte voor Onderhoud gebouwen. Meer informatie vind je hieronder.

Heb je de collecte in de kerk gemist? Je kunt je giften ook altijd rechtstreeks overmaken op bankrekeningnummer NL45 INGB 0001 1210 15 van Diaconie Uden-Veghel. Graag onder vermelding van de bestemming.

Kerk in Actie: Werelddiaconaat (Oeganda)

Klimaatverandering zorgt in het noorden van Oeganda voor steeds meer droogte én overstromingen. Het wordt steeds moeilijker om genoeg voedsel te verbouwen. De Oegandese Anglicaanse Kerk steunt boeren en boerinnen in hun strijd om het bestaan. Ze krijgen (landbouw)training op demonstratievelden. Daar leren ze hoe je met droogtebestendige zaden en houtbesparende ovens, door bomen te planten en oogst goed op te slaan beter bestand bent tegen het klimaat. De boeren geven hun kennis weer door aan anderen.

Dorothy is boerin in Noord-Oeganda. “Vroeger wisten we precies wanneer het regenseizoen kwam en wanneer het droog zou blijven. Maar nu zijn er lange droge periodes en valt er soms juist heel veel regen. Dat is heel lastig met planten en oogsten”, legt ze uit. Dorothy heeft geleerd hoe ze haar oogst beter kan bewaren. Af en toe komt ze samen met andere boerinnen en boeren én met iemand van de kerk bij elkaar. Ze praten dan over betere zaden, hoe ze bomen kunnen planten om erosie tegen te gaan, moestuinen kunnen aanleggen en regenwater kunnen opvangen.
Lees meer: kerkinactie.nl/boerinoeganda

06-02-22