« Alle Evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Kerkdienst – online viering

18-04-2110:00 - 11:00

De kerkenraad heeft besloten om alle fysieke kerkdiensten tot en met 18 april 2021 af te gelasten.
Toch willen we de gemeente in de gelegenheid stellen om de zondagse eredienst te vieren. Indien beschikbaar wordt hieronder een online versie van de viering geplaatst met de overweging en zo mogelijk de gehele liturgie. Zodat we ook in deze tijd met elkaar in geloof verbonden blijven.

Zondag 18 april is er weer een online viering verzorgd door interim-predikant Marcel Zijlstra.
De dienst wordt vooraf opgenomen en je kunt meekijken via de link hieronder. Of tot enkele weken na de viering alsnog bekijken.

Online viering

Voorganger: ds. Marcel Zijlstra, Ede

Het is opnieuw en interactieve viering met live-chat en twee chatmomenten na een korte overweging.
Er is ook een kids/jongerenmoment (Liefde is…)
Het thema is: Ontwapenende liefde.
We lezen uit het Evangelie naar Johannes (Joh. 21:15-22).
Hartelijk welkom in deze digitale viering.

Collecte !!

Beautiful Kidz Namibia  (BKN)

Sinds 2017 staat deze stichting jaarlijks op het collecte rooster van onze gemeente. Vorig jaar zou Tineke Stolk met haar buurvrouw Gerdine een week vrijwilligerswerk gaan doen in Namibië. In de kerkdienst van 8 maart 2020 vertelden we enthousiast over onze plannen. De collecte bracht uiteindelijk 400 euro op! Een prachtig bedrag.
Een week na die kerkdienst ging Nederland in lockdown. Ook in Namibië werden de eerste mensen positief getest op corona. Onze reis ging niet door. Gerdine en Tineke hadden inmiddels 1000 euro verzameld om mee te nemen naar Namibië en dat hebben we overgemaakt naar de Stichting. Het geld was er uiteraard zeer welkom. En ook daarna bleven de donaties binnenkomen zodat we in de zomer nogmaals 1000 euro konden overmaken. De lockdown in Namibië betekende voor de kinderen van BKN niet alleen dat zij niet naar school konden maar ook dat zij daardoor 2 maaltijden per dag misten. De medewerkers hebben daarop besloten om voedselpakketten uit te delen, samen met schoolwerkjes. Omdat door de toeristenstop de armoede in het land erg groot is, worden er nog steeds voedselpakketten uitgedeeld.

Er zijn daarnaast binnen het centrum van Beautiful Kidz nieuwe projecten gestart; bijvoorbeeld een opleiding tot ondernemerschap. En voor de kinderen zijn er muziek- en sportlessen.
Kortom uw gift van vorig jaar is heel goed terecht gekomen. En uw gift van vandaag is zeer welkom!

Rekeningnummer Diaconie Uden-Veghel NL 45 INGB 0001 1210 15 ovv Diaconie,  Beautiful Kidz Namibia
Mogen wij op u rekenen?

Datum: