AFSCHEID DICK VAN DER VAART

In de afgelopen weken is er afscheid genomen van Dick van der Vaart en zijn gezin.
Er moest snel geschakeld worden, omdat de beroeping en het afscheid vrij laat bekend waren.
Een prachtige uitnodiging werd verstuurd en binnen korte tijd was een afscheidscommissie gevormd: Ina Spoelstra, Piet Langerhuizen en Winnie Khoe.
Ze hebben zaterdag de 23ste  Dick en Peterine in de schijnwerpers gezet. Volgens Ina, Piet, Peterine en Dick was het een hartverwarmende, gezellige en ontspannen happening met muziek, lekkere hapjes, toespraken en een lied, gezongen door goed getrainde solisten 😉

Zondag had een formeler karakter. De kerk zat boordevol, 225 stoelen werden aangesleept. Zelfs burgemeester Helligers was met partner aanwezig.
Dick mediteerde over zijn zelfgekozen tekst uit Filippenzen LAAT ONDER U DE GEZINDHEID HEERSEN DIE OOK IN CHRISTUS WAS. Dat mogen we meenemen. Geen egotripperij, maar het belang van anderen in de gaten houden.

Kadanz bracht weer prachtige liederen ten gehore, de Kindernevendienst en de tieners boden Dick een cadeau aan en Dick werd officieel losgemaakt van de gemeente Uden-Veghel door ds. Henk Veltkamp.

Ria de Ruiter, de voorzitter van de kerkenraad overhandigde Dick en Peterine een cheque van €3300,- als cadeau van de gemeenteleden. De traantjes vloeiden, omdat dit betekent dat de familie van de Vaart naar China kan afreizen om de biologische familie van Chun te kunnen ontmoeten.

Beelden staan door de expertise van onze webmaster Albert Verver op de site en op Facebook.