Sinds april is mevrouw ds. Marleen Bloklander – de Jong werkzaam als geestelijke verzorger in De Watersteeg in Veghel (BrabantZorg). Zij heeft te kennen gegeven ook graag te worden verbonden aan de lokale gemeente Uden-Veghel. Zoals begin juni al op de gemeenteavond is gemeld, heeft de kerkenraad daar van harte mee ingestemd.

Inmiddels zijn alle kerkordelijke procedures doorlopen en kan zij aan onze gemeente worden verbonden als predikant met bijzonder opdracht als geestelijk verzorger bij BrabantZorg.

Marleen zal in de kerkdienst van zondag 16 juli door ds Edo Laseur worden verbonden aan de gemeente, in het bijzijn van haar familie en diverse genodigden. Aansluitend kunnen we tijdens de koffie nader met haar kennismaken.

Ds. Marleen Bloklander – de Jong is geboren en getogen in Lexmond en na haar studie Theologie aan de Universiteit Utrecht in 2005 bevestigd als gemeentepredikant in Zwartewaal/Abbenbroek en daarna in Nieuw-Vennep. Van 2018 tot begin dit jaar is Marleen gemeentepredikant geweest van de Protestantse gemeente te Waalwijk. Vanaf 1 april 2023 is zij aangesteld als geestelijk verzorger bij BrabantZorg, op de locatie De Watersteeg te Veghel.

Marleen is getrouwd met Erik en moeder van drie (tiener)kinderen. Het gezin woont in Waalwijk. Ze verhuizen daar momenteel van de pastorie naar hun eigen huis.