Door het aftreden van de voorzitter van de kerkenraad zonder opvolging vanuit onze gemeente is er op 18 oktober een bijzondere situatie ontstaan. Daarom heeft de classis onze gemeente een interim-voorzitter aangeboden. Dat is de heer Albert Rozema.
Albert is in de dienst van zondag 18 oktober verwelkomd in onze gemeente.
Hij stelt aan u zich voor:

Even voorstellen

Mijn naam is Albert Rozema en ben bijna 50 jaar getrouwd met Kitty.
Wij hebben geen kinderen, maar we hebben ons hele leven voor vele kinderen en op belangrijke momenten een toegevoegde rol mogen vervullen.
Woonachtig in Oss en lid van de Protestantse kerk “de Paaskerk”.

16 jaar geleden zijn wij in Oss komen wonen, omdat mijn werkgever het werk verplaatste naar Arnhem en Waalwijk. Na 55 jaar in Den Haag te hebben gewoond, kan ik u vertellen dat we blij zijn hier te wonen. Anders dan in een grote stad, maar terug is voor ons geen optie meer.

In mijn werkzame leven hebt ik gewerkt als coach, begeleider en opleider met als aanvulling veel vrijwilligerswerk binnen en buiten de kerk.
Nu negen jaar als pensionado nog zeer actief binnen en buiten de kerk.
Waarbij ik ook als vrijwilliger van Slachtofferhulp Nederland veel mensen begeleiden mag na een ernstige gebeurtenis.

Naast die vele activiteiten houd ik ook van wandelen en lezen.
Nederland is ons vakantieland, met een enkele keer een uitstapje buiten de grenzen.

Mijn motivatie om andere kerkelijke gemeenten te helpen komt voort uit hetgeen ik heb ervaren in Den Haag, waarin de negentiger jaren veel kerken moesten sluiten en daardoor veel kerkmensen ontheemd zijn geraakt.
In de wetenschap dat ook een kerk levensvatbaar moet zijn, heb ik het gevoel dat we er alles aan moeten doen een goede vierplek in stand te houden.
Met die intentie wil ik vanaf nu een periode ook uw gemeente dienen en hoop samen met u daaraan te werken.
Dus we hebben een gezamenlijke opdracht om te zorgen dat de Protestantse Gemeente Uden-Veghel weer een levende gemeente wordt met een predikant, en bestuurd door een kerkenraad op sterkte.
Daarom mijn vraag aan u: Zullen we samen met de kerkenraad daar de schouders onder zetten?
En als u daar een fysieke bijdrage aan kunt/wilt leveren, hoor ik graag van u.
Wij zoeken nog ambtsdragers, om de continuïteit te waarborgen en de basis te leggen voor een mooie toekomst.

Albert Rozema
albert-rozema@outlook.com