Kampeerweekend Maashorst 1 t/m 3 september

De gemeenteavond heeft heel wat losgemaakt! Het dromen over vernieuwing leverde heel veel ideeën op over nieuwe activiteiten. En hier is er al eentje die we in de praktijk willen brengen: een kampeerweekend aan het begin van het seizoen: Kamperen in de Maashorst, bij Nistelrode. Van vrijdag 1 tot en met zondag 3 september, dus tegelijk met de Startzondag (daar doen we natuurlijk wel aan mee).

Het is een initiatief van Eline, dus van iemand die weet hoe je een (SOW) kamp opzet! Heb je belangstelling om mee te gaan? Geef je dan op, bij Eline van Willigen 06 26 844 652, of elinemaasland@gmail.com.

Kamperen in het weekend van Startzondag 1-3 september 2023
Als we met elkaar spreken over het SOW kamp, zijn er veel gemeenteleden die daarover mee kunnen praten. Er zijn ook gemeenteleden die heel nieuwsgierig zijn: Wat was dat dan?
Het SOW kamp (kamperen met de kerk) is jaren georganiseerd en nu een aantal jaar niet. Er is nu weer een aanbod. De minicamping in Nistelrode waar we de laatste keer zijn geweest, heeft weer kampeerplekken voor ons op de camping. Er is op dit moment zelfs nog een stacaravan te huur op de camping voor 4 personen, als je geen eigen kampeermiddel hebt.
Het idee is als volgt:
Kamperen met eigen kampeermiddel (of in de stacaravan) vanaf vrijdag 1 sept 18.00 uur- tot zondag 3 sept ongeveer 15.00 uur.
Aanmelding bij Eline van Willigen 06 26 844 652, of elinemaasland@gmail.com en dan volgt verdere uitleg over betaling en reservering.
Waar moet je verder aan denken:

• Vrijdag avond veel gezelligheid, lekker kletsen en evt. een vuurkorf op de camping. Voor kinderen is er veel speelgelegenheid.
  • Zaterdag : iedereen neemt camping-spelletjes mee, en samen vermaken we ons op het terrein of we gaan een mooie wandeling (met of zonder opdrachten) maken op de Maashorst.
    Zaterdagavond BBQ ( vanaf 17.00 uur)
  • Zondag: met elkaar naar de kerk in Uden, het is Startzondag. Na de kerk terug naar de camping en samen afsluiten en opruimen.

Als je niet het hele weekend kan, is er een gelegenheid om als dag-gast te komen op zaterdag, en mee te doen met de BBQ.
Tijdstip van aankomst in overleg i.v.m. activiteiten buiten het terrein. Ook daarvoor aanmelden bij Eline.

Wat moet je zeker meenemen?
Kampeerders: alles wat je nodig hebt voor een weekendje weg op de camping.
Daggasten: eigen bord, mok en bestek, en stoel en evt campingtafeltje / spelletjes.

Maaltijden en drinken: vrijdag avond, zaterdag morgen/ middag en zondagmorgen: ieder voor zich of even in overleg met elkaar/ bij elkaar. Samen eten, samen delen kan altijd bij die momenten.
BBQ: voor de inkoop hiervan wordt gezorgd en betalen met elkaar achteraf.

Aanmelding liefst z.s.m. en uiterlijk tot 4 augustus. Dan wordt ook besloten of er voldoende deelname is en of het door kan gaan.
Zodra er een aanmelding is, wordt een app-groep gemaakt waar dan gezien kan worden wie er nog meer mee gaat.

Meer info over de camping en de kosten voor het kamperen is te vinden op www.minicampinguitgerust.nl

Hopelijk komt iedereen uitgerust naar Camping Uitgerust: want een weekendje weg met elkaar is vooral heel gezellig! Je bent niets verplicht rondom activiteiten.
Een mooie afsluiting van de zomervakantie en een goede start van een nieuw seizoen 2023-2024.

Tot snel,
Dick en Eline van Willigen