Kerstvieringen digitaal

Vanwege de nieuwe coronamaatregelen – op 18 december afgekondigd door de overheid – en overeenkomstig de adviezen van het CIO (de adviserende koepelorganisatie voor de kerken in Nederland: www.cioweb.nl) en van de landelijke Protestantse Kerk, zijn er ook dit jaar met Kerst geen fysieke diensten mogelijk.
In onze gemeente worden de diensten tevoren opgenomen en zijn te volgen via de website.

Komend weekend vieren we dan Kerst als volgt:

• de Kerstnacht dienst en Kerstmorgen dienst kun je online mee vieren, via de YouTube link van de dienst
  • de kerkdienst van zondag 26 december komt te vervallen.

Ook de diensten van zondag 2 en 9 januari zal je uitsluitend digitaal mee kunnen vieren.
Hoe? Dat lees je binnenkort bij de kerkdiensten op de kalender.

Wat kun je in het Kerstweekend verwachten:

24 december Kerstnachtdienst 22.00 uur – Thema: Doe(t) je goed!
Deze dienst is online te bekijken.
De tienerkerk levert een mooie bijdrage en ds. Marcel Zijlstra gaat voor. Er is speciale aandacht voor het werk van het Leger des Heils, waar we deze dienst en de adventsweken voor collecteren (zie onder).
Het thema is: Doe(t) je goed!
We lezen Jesaja 9:1-6 en Johannes 1: 1-5, 14-18 (NBV21).

25 december 1e kerstdag 10.00 uur – Thema: God gaat met ons door!
Ook deze dienst is online te bekijken. Je kunt op een aantal momenten actief aan de chat deelnemen om jouw gedachten en wensen met anderen te delen.
Aan het begin van de viering markeren we de nieuwe situatie in de Protestantse gemeente Uden-Veghel. De liturgische objecten van de kerk in Veghel worden binnengedragen in ons kerkelijk centrum in Uden.
Deze dienst verzorgen een aantal oud-koorleden van Kadanz kerstliederen.
Ds. Marcel Zijlstra gaat voor en het thema is: God gaat met ons door!
We lezen Lukas 2:1-20.

Collectes

We collecteren uitsluitend digitaal.

In de Kerstnachtdienst collecteren we traditiegetrouw voor het Leger de Heils.
In de adventstijd stond er in de kerk de groene collectebus. Deze serie sluiten we af in de Kerstnacht.

Je kunt je gift overmaken op bankrekeningnummer NL45 INGB 0001 1210 15 van Diaconie Uden-Veghel, onder vermelding van ‘Leger des Heils’.

Extra collecte

In de adventstijd collecteren we extra voor de Vluchtelingenkinderen in Griekenland (digitale collecte: zie bericht). Via de digitale collectebus is er al een aanzienlijk bedrag binnen:

Meer informatie over deze collecte vind je op de website, bij de Kerstmorgen dienst.