Leerhuis 2023-2024

Binnenkort start het Leerhuis weer!

Wij bespreken het boek Exodus van Jonathan Sacks.

Het bijbelboek Exodus gaat over de geboorte van een natie, het volk Israël, en over vrijheid en gerechtigheid. Maar het boek is ook een kritiek op de machtspolitiek van wereldrijken. Exodus laat ons de risico’s zien die aan macht kleven. Het diende als inspiratie voor alle bevrijdingsbewegingen van onze tijd: de zwarte burgerrechtenbeweging in de VS, de anti-apartheidstrijd in Zuid Afrika en de bevrijdingsbeweging in Latijns-Amerika.

Hoe bouw je een natie op, wat is goed leiderschap? Allemaal actuele thema’s nu onze democratie onder vuur ligt en grote machthebbers een andere interpretatie blijken te hebben van vrijheid en gerechtigheid.
Vrijheid veroveren doe je op het slagveld, zegt Sacks, maar om vrijheid te behouden, heb je gezinnen en onderwijs nodig waarbinnen idealen van generatie op generatie worden doorgegeven.

Heb je belangstelling? Dan ben je van harte welkom.
Als je meer wilt weten kun je bellen met Aaldrik Westera 06 16 086 752 of Coby Westera 06 25 036 850.

De bijeenkomsten zijn op woensdagochtend van 10.00 – 12.00 uur in het Kerkelijk Centrum, Schepenhoek 157 Uden op de data:

• 18 oktober
  • 15 november
  • 13 december
  • 24 januari
  • 21 februari
  • 20 maart

De kosten zijn € 5.- per ochtend.

Met vriendelijke groet,
Aaldrik en Coby Westera