Aan de gemeenteleden van de Protestantse gemeente Uden-Veghel inclusief Cuijk

Op zaterdag 30 december is de samenvoeging van de Protestantse gemeenten Uden-Veghel en Cuijk een feit geworden. Alle formaliteiten zijn afgerond en we zijn nu één Protestantse gemeente!

Voorafgaand hieraan is deze week de verkoop van grond achter de kerk in Cuijk afgerond. En ook is door Cuijk het beroep op ds. Edo Laseur uitgebracht, zodat Edo vanaf medio mei voltijds werkzaam zal zijn in Uden-Veghel en Cuijk.
In de laatste week van 2023 zijn er dus grootse stappen gezet voor onze beide gemeenten!

We gaan nu samen verder als één Protestantse gemeente Uden-Veghel met een vierplek in Cuijk.

Om dit nieuw begin te markeren is er op de eerste zondag van het nieuwe jaar, zondag 7 januari, een speciale gezamenlijke viering in het Kerkelijk Centrum in Uden, ’s middags om 14.00 uur. De mensen van buiten onze gemeente die ons zo geholpen hebben om de samenvoeging mogelijk te maken, zijn daarbij aanwezig. Voorganger is ds. Edo Laseur. Na afloop praten we verder met elkaar onder het genot van een kop koffie/thee met iets lekkers.

Namens de kerkenraad PG Uden-Veghel inclusief Vierplek Cuijk,

• Albert Verver, voorzitter kerkenraad