Zondag a.s. 3 september is het Startzondag. We sluiten daarmee de vakantieperiode af, waarin we iets afstand hebben kunnen nemen van de dingen die ons zoal binnen de gemeente bezig houden. Door thuis of elders enige ontspanning te zoeken en te genieten van de zomerse tijden. Zodat we nu uitgerust kunnen beginnen aan het seizoen 2023-2024.

Zondag is de Startzondag, met een kerkdienst. Voorganger is ds. Welmoed van Seventer. Zij is als predikant-geestelijk verzorger verbonden aan onze gemeente en een goede bekende, zowel pastoraal als op de kansel. Muzikale medewerking wordt verleend door Sparkle o.l.v. dirigente Ellen Bron en pianist Piet Bron. Na afloop is er een gezellig samenzijn.

Wat staat er allemaal in de startblokken?

In het laatste Klankbord Magazine hebben jullie al een voorproefje gelezen van de ideeën waarmee we aan de slag zouden willen gaan. Lees de bijdrage van ds Edo Laseur er maar eens op na, met het voorstel voor een belijdenisgroep, een gespreksgroep terugkomen-op-doop en Tijd-voor-Mij diensten! En wat vind je van de vernieuwingssuggesties in het verslag van de gemeenteavond van 8 juni?

Daarnaast werken we voortvarend aan de samenvoeging met Cuijk. De belangstelling vanuit de gemeenten over en weer groeit. Er zijn soms al gemeenteleden uit Cuijk die in Uden een kerkdienst meevieren. Nu nog als bezoeker/gast, maar als de besluitvorming van de classis volgens plan verloopt, over enkele maanden als lid van één gemeente. Daar zullen we geleidelijk aan meer van gaan merken.

Tenslotte, in december komt de theatervoorstelling ‘In Gods Naam’ van Bastiaan Ragas naar onze regio, in Markant Theater Maashorst, met steun van onze gemeente en o.a. Oss en Grave. Binnenkort lees en hoor je daar meer van!

De Startdienst begint om 10.00 uur. Na afloop drinken we uitgebreid koffie, wisselen we onze verhalen uit en praten we met elkaar over wat ons dit seizoen bezig houdt om gemeente van Christus te zijn, voor elkaar en onze Heer.

Alvast een goede Startzondag gewenst.
Albert Verver