Zondag a.s. 15 september is het Startzondag. Omdat we sinds het begin van dit kalenderjaar samen zijn – Uden, Veghel en Cuijk – vieren we dit samen.

We sluiten daarmee ook de vakantieperiode af, waarin we thuis of elders enige ontspanning hebben kunnen zoeken en kunnen genieten van de zomerse tijden. Uitgerust kunnen we nu beginnen aan het nieuwe seizoen 2024-2025!

Zondag is de Startzondag, met een kerkdienst. Voorganger is onze eigen predikant ds. Edo Laseur, sinds september met Marta wonend in onze gemeente, in de ‘pastorie’ in Cuijk. Er is muzikale medewerking van het kleurrijke koor Kasih uit Cuijk. De organisatie hiervan is in handen van Marianne Bruring.
Na afloop is er een gezellig samenzijn.

Wat staat er allemaal in de startblokken?

Uiteraard starten alle vaste evenementen weer.  In Cuijk zijn er weer de wekelijkse vieringen (Vierplek!), pastorale bezoeken en diaconaal werk, etc.. En in Uden-Veghel start ook weer:

• Tienerkerk en Kindernevendienst (om de week, vanaf 25 augustus)
  • Op Adem (was op 4 sept, de volgende keer is op 2 oktober)
  • Leerhuis (start op 25 september)
  • Samen aan Tafel (was op 30 augustus, de volgende keer is op 27 september)

Maar er is meer. In het laatste Klankbord Magazine hebben jullie al een voorproefje gelezen van de ideeën waarmee we aan de slag gaan. Er komt een gesprekgroep over je geloofs ‘herinneringen’ (start op 14 november), een themadienst van Diaconie op 10 november. En zo mogelijk starten we met Team Jeugd een Kliederkerk op. Ook komt er wellicht weer een Lopend Vuur dienst!

Ook in de regio is van alles te doen. Zoals de regio zangmiddag in Gennep op 28 september! En op 4 oktober komt de succesvolle theatervoorstellingIn Gods Naam‘ van Bastiaan Ragas opnieuw naar onze regio, in Markant Theater Maashorst. Mocht je deze vorig jaar hebben gemist: hier is je herkansing!

De Startdienst begint om 10.00 uur, in het Kerkelijk Centrum in Uden.

Na afloop drinken we uitgebreid koffie, wisselen we onze verhalen uit en praten we met elkaar over hoe we ook dit seizoen gemeente van Christus kunnen zijn, voor elkaar en onze Heer.

Alvast een goede Startzondag gewenst.

Namens de kerkenraad,
Albert Verver, Bert Brussaard