Via de Ring Den Bosch ontvingen we de onderstaande uitnodiging:

Theatervoorstelling Lang zal hij leven

Lang zal hij leven is een interactieve voorstelling over morele dilemma’s  rond euthanasie bij dementie.
Hoe kom je verder als standpunten onoverbrugbaar lijken te zijn?

Op 11 december 2023 om 16.30-17.30 uur en 19.30-20.30 uur
In De Verkadefabriek, ‘s-Hertogenbosch
Met: Joop Keesmaat, Annemarie Prins, Anke van ‘t Hof, Harpert Michielsen, Catalijn Willemsen en Madeleen Driessen.

“Mijn man leed 7 jaar aan ongeneeslijke kanker, toen hij om euthanasie vroeg. Net als Dirk-Jan in het stuk stuitten we op onbegrip in onze familie. Alleen mijn jongste zusje, zelf kankerpatiënt, snapte het.”
Na een succesvolle reeks van ruim 20 voorstellingen in najaar 2022 gaat het theaterstuk ‘Lang zal hij leven’ in reprise. Onder andere in De Verkadefabriek in Den Bosch op 11 december 2023 om 16.30 uur en om 19.30 uur.

Het theaterstuk draait om een familiegesprek over euthanasie bij dementie. Tijdens het stuk wordt het publiek actief betrokken bij de morele dilemma’s die het verhaal oproept. Een interactief drama in het midden van een maatschappelijke debat. In een voorstelling van 60 minuten volg je Dirk-Jan en zijn naaste familie. Ze vieren Dirk-Jans 80ste verjaardag en zingen Lang zal hij leven. Maar niet iedereen zingt dit van harte mee. Had Dirk-Jan niet zelf in zijn wilsverklaring gezegd dat hij dit nooit zou willen?
Op verschillende momenten tijdens het theaterstuk krijgt het publiek de gelegenheid om in gesprek te gaan over de morele dilemma’s die het verhaal oproept. Het publiek is op deze manier actief betrokken bij het familiegesprek over euthanasie. Aan de hand van scherpe vragen gaan de deelnemers met elkaar in gesprek. Korte video’s van wetenschappers dienen als verdieping van deze gesprekken.

Na afloop van de voorstelling is er gelegenheid om na te praten. In de zaal (plenair) met ds Erica Scheenstra en ds Marloes Meijer. In het restaurant kunt u onderling nog rustig napraten.

Lang zal hij leven is een productie van Nachtzon Media en de PThU ism de regionale kerken.
Toegang is gratis, maar reserveren is wel nodig. Er worden enkel administratiekosten in rekening gebracht.

Kaarten zijn verkrijgbaar door de QR-code te scannen. Of via www.kerk-engelen.nl/lang-zal-hij-leven.

Lang zal hij leven flyer