Vanmorgen heeft onze predikant Dick van der Vaart na de dienst in Veghel bekend gemaakt dat hij beroepen is in de gemeente Hoogeveen-Oost.

De kerkenraad bedankt Dick voor zijn inzet voor onze gemeente gedurende alle jaren en wenst hem alvast alle goeds in Hoogeveen. Wanneer hij zijn werkzaamheden in onze gemeente precies zal beëindigen is op dit moment nog niet bekend.

Hieronder het bericht van Dick van der Vaart aan de gemeente:

Beste mensen,

Vanmorgen heb ik in de kerk bekend gemaakt dat de Protestantse Gemeente Hoogeveen-Oost een beroep op mij heeft uitgebracht en ik dit beroep zal aannemen. Achttien jaar ben ik predikant geweest in Uden en Veghel. Met vreugde heb ik hier gewerkt. Ons gezin werd liefdevol opgenomen in de gemeente waar we deel van geworden zijn. We voelden ons thuis.

Het besluit om te gaan solliciteren is ingegeven door rationele overwegingen. Het lijkt me goed voor de gemeente om een nieuwe predikant te krijgen die op andere wijze preekt en zijn/haar werk zal doen. Het lijkt me ook goed voor mezelf om een nieuwe start te maken in een andere gemeente.

Het voelt vreemd om dit te schrijven. Het is alsof ik tegen mijn familie zeg dat ik naar een andere familie zal gaan. Ik zal u missen!

De datum is nog niet bepaald maar waarschijnlijk zal ik per 1 april of 1 mei in Hoogeveen aan de slag gaan.

Vriendelijke groet, Dick van der Vaart