De Kerkgroep V&T organiseert gespreksbijeenkomsten:

Het CREDO, een geloof dat verbindt

door David Steindl – Rast
Met een voorwoord van de Dalai Lama.

Iedere religie – ook de christelijke – is de uitdrukking van een basaal geloof dat we allemaal gemeenschappelijk hebben. Geloofswaarheden verdelen, maar het geloof waaruit ze voorkomen is één en verbindt.

Het Credo, dat slechts iets meer dan honderd woorden telt, is de oudst bewaard gebleven samenvatting van het christelijk geloof. Broeder Steindl – Rast legt de tekst zo uit dat die voor ons, twintig eeuwen later, gaat leven. Hij laat zien dat dit Credo spreekt met de stem van een spiritualiteit die dieper gaat dan welke traditie ook. Door zijn benadering brengt hij deze oude tekst tot nieuw leven en onthult hij een universele boodschap van vertrouwen, liefde, verbondenheid, compassie en vrede.

De Oostenrijks- Amerikaanse monnik David Steindl – Rast OSB is wereldwijd bekend vanwege zijn nauwe betrokkenheid bij de dialoog tussen christendom en boeddhisme en als bruggenbouwer tussen verschillende religieuze tradities. Dankbaarheid is voor hem de kern van een spirituele leefwijze en een weg naar meer levensvreugde. Hij is medeoprichter van “A network for Grateful Living“  www.gratefulness.org

Data: de dinsdagen 15 januari en 12 februari 2019, en een nog af te spreken derde datum in 2019.
Tijd: van 20.00 uur tot 21.30 uur in de Samen op Weg kerk in Uden.

Opgeven kan via de website: klik hier.

of bij ds Dick van der Vaart via de Contactpagina